Wednesday 6 May 2015

KEGANASAN DI PRK PERMATANG PAUH OLEH PENYOKONG PKR!!

PERMATANG PAUH: Hari terakhir kempen Pilihan Raya Kecil (PKR) Permatang Pauh dicemari dengan pertelagahan antara dua puak yang mendakwa penyokong Pas.
Dalam kejadian di Penanti kira-kira jam 5 petang pada Rabu, menyaksikan perang mulut dan tolak menolak antara penyokong Pas yang didakwa penyokong ulamak dengan penyokong Parti Keadilan Rakyat (PKR).
Penyokong yang mendakwa kumpulan ulamak itu menggesa agar pengundi tidak memberi undi kepada Datuk Ser Dr Wan Azizah Wan Ismail yang menentang pelaksanaan hukum hudud.
Kumpulan itu membawa sepanduk yang tertera “Pemuda bersama kepimpinan ulamak” serta “hudud hukum Allah”.
Insiden yang melibatkan 20 lelaki yang mendakwa penyokong Pas itu berjaya dileraikan oleh anggota polis.
Mantan Setiausaha PAS Permatang Pauh, Abdul Razak Abdullah menganggap insiden itu satu sabotaj dan provokasi terhadap Pas kawasan Penanti.
“Mereka tahu di sini (Penanti) merupakan kubu kuat Pas dan Pakatan Rakyat (PR). Mereka sengaja hendak buat kacau,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.


Insiden keganasan di PRK Permatang Pauh semakin berlarutan pada pagi ini apabila beberapa buah kenderaan penyokong BN dan Van Skuad Sayang UMNO dirosakkan oleh pihak yang tidak bertanggungjawab yang melakukan provokasi bagi mencetuskan suasana yang tegang sewaktu hari pengundian..adakah PKR semakin terdesak?..


No comments:

Post a Comment