Sunday 30 August 2015

BICARA 'MERDEKA' UNTUK MU DATO' SERI NAJIB!!!

Bicara MERDEKA ini ditulis oleh seorang sahabat di ruangan grup whatsapp yg popular di Daerah Sungai Besar iaitu Persatuan OTP. Penulis kongsikan bicara seorang rakan grup tersebut dalam blog ini untuk dikongsikan dengan warga netizen suara kecil rakyat malaysia...

Assalamualaikum...
Sudah sampai masanya kita untk bertegas & tdk lagi berlembut dgn puak2 species Chauvanist berlatar belakang komunis ni..Kita dah byk diuji dgn pelbagai provokasi yg keterlaluan.
Sempena Hari Kemerdekaan ini.. Saya mengucapkan Slmt Menyambut Ulang Thn Kemerdekaan Negara.. Dgn peristiwa Bendera Union Jack diturunkan & diganti dgn Bendera Persekutuan Tanah Melayu tepat detik 12.00 mlm 58 tahun silam.. Maka berakhirlah penjajahan British di Tanah Melayu.. Persekutuan Tanah Melayu telah menjadi sebuah negara yg merdeka & berdaulat. Sudah tentu peristiwa ini menjadi kebanggaan kpd pejuang kemerdekaan & seluruh rakyat PTM apabila kita bebas daripada dibelenggu penjajahan hampir 446 tahun..Bermula drpd kejatuhan Empayar Kesultanan Melayu Melaka kpd Portugis thn 1511. Kemudian Belanda.. British semula.. Jepun.. selepas Jepun British Military Administration (BMA) sebelum diserahkan kepada Kerajaan British semula sehinggalah 31 Ogos 1957.
Dengan kemerdekaan ini.. Kita dapat memerintah, mengurus & mentadbir negara mengikut acuan kita sendiri.
Sama2 kita menghayati erti kemerdekan ini. Ia adalah satu anugerah Allah SWT kpd rakyat Malaysia yg telah melalui sejarah penjajahan yang panjang..Oleh itu sama-sama kita mensyukuri nikmat kemerdekaan ini. Bagaimana kita mensyukurinya? Kita mesti pertahankan kemerdekaan ini sampai bila-bila.

Semua rakyat sama  ada yang berada dalam negara atau yang merentas lautan & benua bersama-sama berganding bahu, sehati sejiwa mengekalkan perpaduan & keharmonian, memelihara keamanan dan memakmurkan negara..

Kerajaan dengan kuasa yang ada hendaklah bertegas tangkap "dalang" & "pencatur" Bershit 4 ini. Jika terus berlembut pasti DAP ini akan mengulangi demonstrasi jalanan ini ekoran kejayaan mereka yang mencatur Bershit 4 ini.

Tidak perlu untuk mengharap kepada pengundi Cina yg jelas tidak akan undi BN lagi, mereka dah selesa dgn dapat sedikit kuasa yang ada dan akan melebarkan kuasanya bagi mencapai matlamat perjuangan mereka meneruskan apa yang diperjuangkan oleh People Action Party (PAP).

Salam Kemerdekaan "SEHATI SEJIWA"

~NOURRA OTP.


No comments:

Post a Comment